Verimli ve kesintisiz sürüş imkanı sunan, yakıt tasarrufu sağlayan, bakım gereksinimini uzatan ve yerli imkanlarla geliştirilen Yeni Nesil Tekne Altı Kirlenme Önleyici Sistemi Marisonia, kısa sürede ihracat başarıları yakaladı.
INFINIA Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Bilecen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, şirketin 2012’de kurulduğunu ve elektronik, mekanik, bilişim, bilgisayar, yazılım gibi çeşitli alanlarda ihtiyaç olan ne varsa tasarlayıp, geliştirip, üretebildiklerini söyledi.
Bilecen, sahip oldukları mühendislik kabiliyetiyle kendilerini, “Küçücük bir düğmeden uyduya kadar her şeyi tasarlama yeteneğine sahibiz.” şeklinde ifade etti.
Marisonia’yı denizcilik sektörüne yönelik geliştirdiklerini belirten Bilecen, denizde teknesine bakım yaparken maliyetleri gözetmek durumunda olan, seyir halinde yatık tasarrufu amaçlayanların hedef kitlelerini oluşturduğunu dile getirdi.
“Denizciler tekne alırken ve satarken mutlu olur şeklinde” denizciler arasında yaygın bir tabir bulunduğuna işaret eden Bilecen, şöyle konuştu:
“Satarken memnun olmasının sebebi tekne bakımı, kullanımının maliyetli olmasından kaynaklanıyor. Çok keyifli, mutluluk verici, öte yandan elinizin sürekli üzerinde olması gereken de bir araç. Marisonia’yı bu esastan yola çıkarak tasarlamaya çalıştık. Teknenin en önemli maliyetlerinden bir tanesi 1, değilse 2 yılda bir yapılması gereken temizlik maliyeti. Bu, teknenin kaldırılması, altındaki yosunların, birikmiş kabukluların ortadan kaldırılarak teknenin performansının eski düzeyine getirilmesini sağlamak için yapılır. Marisonia ile yapmaya çalıştığımız şey tam da bu. Amacımız kabukluların orada oluşmasını engellemek. Bunu engellemek için biyolojik olarak kabukluları oraya çeken yosunları, yosunları oraya çeken alg dediğimiz bakteriyel canlıları teknenin yüzeyine yapışmaktan men etmek. Bunun incelemesini yaptığımızda ultrasonik ses sinyalleriyle bunu engelleyebileceğimizi tespit ettik. Teknenin gövdesinin iç kısmından yerleştirilen ‘transdüser’ dediğimiz ultrasonik ses veren hoparlörleri teknenin iç tarafından yerleştirip insanların duymadığı bir ses sinyalini yayıyoruz. Bu sinyal neticesinde algler tekneye yapışamıyorlar titreşimden dolayı. Yapışmayan yosunlardan dolayı olası maliyetleri 7-8’de bire indiriyoruz. Yapışmayan yosunlarla sürtünme azalıyor, tekne ilk alındığındaki performansıyla kullanılıyor. Ciddi biçimde artan yakıt maliyetinden de tasarruf ediyoruz. Hesaplamalarımız yüzde 30 civarında yakıt tasarrufu sağladığını gösteriyor. Bunu özellikle tekneleri sadece motor gücüyle giden motoryat sahipleri pek iyi bilirler.”